دوربین RX1 سونی

همین چند وقت پیش نیز سونی با معرفی دوربین RX100 علاقمندان عکاسی را خوشحال کرده بود چرا که مشخصات هیجان انگیزی مانند سنسور بزرگ همراه با لنز خوب غیرقابل تعویض ۱۰۰-۲۸ و f1.8-4.9 داشت.
اما این دوربین RX1 جدید، حرفهای دیگری برای گفتن دارد که نه تنها در میان تولیدات سونی که در میان همه دوربینها، محصول کاملاً جدیدی است.  RX1 مجهز به یک سنسور فول‌فریم ۲۴ مگاپیکسلی و یک لنز کارل‌زایس غیرقابل تعویض ۳۵ میلیمتری با دیافراگم ۲ است. مشخصاً با این ویژگی‌ها، گروه هدف سونی، عکاسان و علاقمندان جدی عکاسی بخصوص در حیطه عکاسی‌ مستند و خیابانی است.

شاید نزدیک‌ترین دوربین به RX1، دوربین محبوب X100 فوجی باشد که میزان استقبال از آن بسیار بیشتر از حد پیش‌بینی‌ها بود. آن دوربین نیز یک لنز ثابت تقریباً مشابه و سنسور نسبتا بزرگ داشت. اما دوربین جدید سونی، یک قدم جلوتر رفته است و برای اولین بار در چنین دوربین کوچکی با مشخصات دوربینهای کامپکت، یک سنسور فول‌فریم گنجانده است. مطمئناً با این مشخصات می‌توان  یک کیفیت تصویر خیلی خوب همراه با کنترل عالی عمق میدان را انتظار داشت.

لنز این دوربین ساخته کارل‌زایس و مجهز به شاتر Leaf برای کار بی‌سرو صدا است. همچنین امکان Sync دوربین تا سرعت ۱/۲۰۰۰ با فلاش وجود دارد. لنز به طور معمول می‌تواند تا فاصله ۳۰ سانتی متری فوکوس کند و در مواقع نیاز با چرخاندن یک حلقه روی لنز، می‌توان حداقل فاصله فوکوس را به ۲۰ سانتی‌متر نیز تقلیل داد. یک حلقه کنترل دیافراگم نیز روی لنز وجود دارد.

 

 

امکانات فیلمبرداری و عکاسی دوربین کامل و بی‌نقص است. کنترلهای خارجی دوربین زیاد است و دکمه‌های متعددی دارد که می‌توان طبق میل عکاسی تنظیم شود تا کار خاصی انجام دهند. در زمینه کاربری شاید الحاق یک ویزور حتی EVF کارآیی دوربین را بسیار بهتر می‌نمود هر چند امکان نصب یک ویزور خارجی را داراست (+)

 

کیفیت ساخت آن خوب است و هنگامی که آن را در دست بگیرید، احساس خوبی از یک دوربین با‌ارزش خواهید داشت.
رقبای این دوربین هر چند کاملاً مشابه آن نیستند اما به هر حال می‌توانند در هنگام خرید، نظر کاربران را جلب کنند. دوربینهایی مانند فوجی X100 و X Pro 1 و X-E1 ( همراه با لنز خوب ۳۵ اف ۱.۴ یا لنز آتی ۲۳ اف ۱.۴) و یا حتی لایکا  *M9 (هر چند از لحاظ قیمت بدنه و لنزهایش در فاصله بسیار دورتری قرار دارد).

* دوربین لایکا M9 نیز مجهز به سنسور فول‌فریم است اما در تقسیم‌بندی دوربین‌ها، جزو دوربینهای Compact قرار نمی‌گیرد.

در نهایت آن که قیمت دوربین ۲۸۰۰ دلار است.
دو ویدیوی معرفی این دوربین را در این آدرسها ببینید (‌+ و +)

ارسال دیدگاه

ترجمه توسط تمپــــ‌ها